عکاسی صنعتی وتبلیغاتی

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی وتبلیغاتی                                                                                                                                                                                                                                                عکاسی تبلیغاتی (به انگلیسیAdvertising photography) ، شاخه‌ای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند.

عکاسی صنعتی INDUSTRIAL PHOTOGRAPHY و عکاسی تبلیغاتی ADVERTISING PHOTOGRAPHY نوعی عکاسی کاملا حرفه ای می باشد. عکاسی صنعتی عبارتست از عکسی که بصورت علمی و با مهارت ویژه ای گرفته میشود و امکان استفاده از در طراحی کاتالوگ و بروشور و به صورت کلی در چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. عکاس صنعتی در زمان گرفتن عکس ، می داند تمرکز مخاطب را چگونه به بخشی از عکس جلب نماید. عکاسی صنعتی مانند سایر عکاسی های حرفه ای با تنظیم نور ، زاویه و ذوق هنری رابطه مستقیم دارد.

در بسیاری موارد مخاطبین زمانی که یک تصویر یا عکس را می بینند ، بیشتر از سایر عکس ها می پسندند اما دلیل آن را به وضوح نمی دانند. یا به زبان ساده تر وقتی ما تبلیغ یک محصول خارجی را با تبلیغ یک محصول تولید شده در یک شهرستان دور مقایسه می کنیم، در بسیاری از موارد المان های موجود در عکس ثابت هستند اما تفاوت در نحوه نمایش ، نور ، وضوح تصویر و … می باشد. به باور غلط بسیاری از مردم ، علت این مشکل در کیفیت دوربین عکاسی است. اما آنچه مسلم است در اغلب موارد نیازی به دوربین عکاسی صنعتی گران قیمت نیست و در یک محیط مناسب مانند آتلیه عکاسی می توان به راحتی این امور را انجام داد.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی تبلیغاتی                                                                                                                                                                                                                                      بدون اغراق می‌توانیم عکاسی را مهمترین عنصر در تبلیغات عنوان کنیم. اگر یک نویسنده برای یک تیتر ساعت‌ها وقت صرف کند، باز هم اولین چیزی که نظر بیننده را جلب می‌کند عکس است نه تیتر. همچنین تنها عکس است که وقتی فرد از سایت خارج می‌شود، باز هم در ذهنش باقی خواهد ماند.
عکاسی تبلیغاتی می‌تواند در پوستر، بیلبورد، آگهی‌ها و مجلات استفاده شود. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند یک عکس بسیار ساده از یک مدل یا محصول باشد و یا عکسی پیچیده که ساعت‌ها وقت برده است. در هر یک از این حالات برنامه ریزی برای عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.                                                                                                                                                           عکاسی صنعتی وتبلیغاتی
جلسه استراتژی:
برای انجام عکاسی تبلیغاتی یک شرکت، ابتدا عکاسان باید یک جلسه استراتژی با مشتری برگزار کنند و در مورد اهداف و آنچه مشتری از عکاسی تبلیغاتی می‌خواهد، صحبت کنند تا مشتری بعد از تحویل عکس‌های تبلیغاتی، شگفت‌زده نشود.
این کار برای شرکت‌های کوچک مهمتر است. زیرا در شرکت‌های بزرگ ممکن است یک کارگردان در کنار عکاس، به عنوان ناظر کار و پیش‌رو اهداف‌ حضور داشته باشد.
ایجاد توقععکاسی صنعتی وتبلیغاتی:
برای مشتری خود توقعی کاذب ایجاد نکنید. ابتدا با ذهن و فکر مشتری آشنا شوید و سعی کنید درباره کیفیت عکاسی تبلیغاتی و آنچه در انتهای کار خواهد دید، صحبت کنید. از او بخواهید اگر نمونه کاری از عکاسی‌های تبلیغاتی نزدیک به فکر خود دارد، به شما نشان دهد. هرگز با سلیقه خود کار را انجام ندهید، زیرا هیچ وقت شما نمی‌توانید ذهن مشتری را بخوانید.
اختلاف نظر زمانی شروع می‌شود که عکاس می‌خواهد بدون نظر پرسیدن از مشتری با سلیقه خود عکاسی تبلیغاتی را انجام دهد. در صورتی که با کمی صحبت و هم فکری می‌توانید به ایده خوبی از فکر و آنچه مشتری در ذهن دارد، برای عکاسی تبلیغاتی برسید.
درک درست از به کارگیری عکسعکاسی صنعتی وتبلیغاتی:
اینکه بدانید کارفرما می‌خواهد در کجا از عکس تبلیغاتی استفاده کند، به دو دلیل حائز اهمیت است: اجرا و قیمت گذاری. قیمت شما می‌تواند با توجه به نحوه استفاده از عکس متفاوت باشد. اگر قرار باشد از عکس‌ها تبلیغاتی در تبلیغات گسترده‌ای استفاده شوند، قیمت شما می‌تواند بالاتر باشد. البته این موضوع در صنعت عکاسی شناخته شده است و به عنوان حق مجوز و انتشار عکس معروف است.
همچنین اگر شما بدانید عکس تبلیغاتی قرار است در کجا استفاده شود، بهتر می‌توانید برنامه ریزی کنید. زیرا سایز و ادیت عکس هم با توجه به مکان قرار گیری متفاوت خواهد بود مثل سایت، مجله، بیلبورد و … .
واقع بینیعکاسی صنعتی وتبلیغاتی:
برای گرفتن کار هر هزینه‌ای را قبول نکنید. ابتدا هزینه، تلاش و زمانی که برای انجام عکاسی تبلیغاتی باید صرف کنید را روی کاغذ بیاورید، حتی اگر در شروع کار هستید، بهتر است با چند عکاس با تجربه صحبت و مشورت کنید تا بتوانید قیمتی درست به مشتری خود بدهید. همچنین در مورد زمان عکاسی تبلیغاتی، با فکر قول دهید، ابتدا برنامه ریزی کنید که چقدر زمان می‌برد تجهیزات را آماده کنید؟ عکس‌ها را بگیرید؟ و ادیتش کنید؟
آماده سازیعکاسی صنعتی وتبلیغاتی:
جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید اگر برای پیروزی آماده نشوید، برای شکست آماده شده اید.
یک عکاس خوب با آماده سازی طرح از عکس های تبلیغاتی مورد نیاز، جزئیات طرح و تنظیم نور شروع می کند، اگر طرحی داشته باشید و آماده سازی را درست انجام دهید، در طول پروژه با آرامش و بدون استرس می‌توانید کار کنید و کیفیت بالاتری داشته باشید.
در آخر باید بگوییم برای انجام عکاسی صنعتی وتبلیغاتی حرفه‌ای باید طرح و ایده خوبی از قبل بسازید و با برنامه‌ریزی پیش بروید.

عکاسی صنعتی وتبلیغاتی

عکاسی صنعتی وتبلیغاتی                                                                                                                                                                                                              همیشه در اولین برخوردها و ارتباطات ویژگی هایی از خودتان را در ذهن طرف مقابل القا خواهید کرد که ماندگاری بسیار زیادی در ذهن آنها خواهد داشت. شما به عنوان شخصی که تلاش می کنید تا برند خود را به خوبی به دیگران معرفی کنید، همان طور که در ملاقات ها و نشست های تجاری به ظاهر خود اهمیت می دهید به همان اندازه باید به نحوه ی ارائه ی محصولات و برند اهمیت دهید. وقتی شما کاتالوگ بسیار زیبا و منحصربه فرد را در اختیار مشتریانتان قرار می دهید این اطمینان را در ذهن آنها ایجاد خواهید کرد که شما به استانداردها توجه می کنید و بدنبال بهترین ها هستید. پس از همین امروز به استخدام عکاس تجاری حرفه ای بیشتر فکر کنید. مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.                                                                                                                                            امروزه در تمام دنیا در کنار برندینگ عکاسی تجاری قرار دارد و در تمام مراحل برندینگ و معرفی آن به سایرین نقش عکاس غیر قبل چشم پوشی می باشد. عکاس تجاری از مرحله ی طراحی بسته بندی محصولات تا عرضه و معرفی آن به دیگران و همچنین معرفی نشست ها و نحوه ی کسب و کار و روابط تجاری و بین المللی نقش بسیار مهمی دارد و در تمام این مراحل دخیل می باشد. تحقیقات نشان داده اند که تبلیغاتی که تصاویر بیشتر و جذابی دارند ۴۱ درصد بیننده ی بیشتری به خود جذب می کنند و جالب است که بدانید ۴۵ درصد بینندگان یک تبلیغات به تصویر نگاه می کنند. تمام اینها بیان کننده ی نقش عکس و عکاس تجاری حرفه ای می باشند و تمام فعالان در بخش های تجاری و اقتصادی باید بدانند که اهمیت دادن و استخدام عکاس حرفه ای هزینه نیست.                                     حال که با اهمیت عکاسی و عکس در تبلیغات آشنا شدید نگاهی به تبلیغات مختلف بیندازید. تمام بیلبوردهای سطح شهر، پوسترها، تلویزیونهای تبلیغاتی و سایر عناصر تبلیغات محیطی سرشار از تصویر می باشند. سوال این است آیا تمام این عناصر تبلیغاتی در رساندن هدف موفق بوده اند؟                                                                            مطمئنا خیر. صرف استفاده از عکس دلیل بر خوب بودن تبلیغ نمی باشد. عکس خوب ویژگی های مهمی دارد که در ادامه برخی از آنها را بیان خواهیم کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     عکاسی صنعتی وتبلیغاتی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ویژگی های عکس تجاری خوب  زمانی یک عکس و تصویر را می توان مناسب و خوب دانست که ویژگیهای زیر را داشته باشد       
موضوع- انتخاب موضوع برای عکاسی اولین گام می باشد. یک عکاس حرفه ای به دنبال سوژه ی جذاب و جالب و منحصربفرد می باشد. موضوع و سوژه اگر مناسب نباشد هنر عکاس دیده نخواهد شد.
به چالش کشیدن ذهن بیننده- تصویری که بیننده می بیند باید به قدری جذاب باشد که ذهنش را درگیر خود کند. هر اندازه ذهن بیننده درگیر شود ماندگاری موضوع آن عکس در ذهن بیشتر خواهد بود. البته این نکته را در بخاطر داشته باشید که حس خوب همراه با درگیر شدن ذهن تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. هدف تبلیغات ایجاد حس خوب نسبت به یک محصول یا موضوع می باشد.
نشان دادن محصول نهایی- در یک عکاسی تبلیغاتی بهتر است نتیجه ی نهایی تولید یک محصول نشان داده شود و با مراحل اولیه و تولید مقایسه شود. مانند تصاویر تبلیغاتی جراحی های زیبایی.
سادگی ویژگی فراموش نشدنی برای هر یک از ابزارهای تبلیغاتی می باشد. تصاویر خلوت و بدور از ابهام حس بهتری در ذهن بیننده ایجاد خواهند کرد.
استفاده ی درست از رنگ- همان طور که قبلا در این سایت (ظریف گرافیک) در مورد تاثیر رنگ در تبلیغات گفتیم، رنگ یکی از موثرترین عواملی می باشد که ذهنیت خاصی را در بیننده ایجاد می کند. استفاده ی نادرست از رنگ تاثیر منفی ایجاد خواهد کرد.
تصاویر و عکس هایی را برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنید که با فرهنگ آن جامعه سازگاری داشته باشد و این نکته را بخاطر داشته باشید زمانی که صحبت از فرهنگ یک جامعه می باشد، فرهنگ حداکثر افراد آن جامعه مدنظر می باشد. تنها به قشر خاصی نباید توجه شود. چون تبلیغات در کل جامعه به نمایش گذاشته می شود.

 

شماره تماس عکاس

عکاسی صنعتی وتبلیغاتی   ۰۹۱۳۳۱۸۹۴۳۰ آتلیه آیلین